Εδώ και πολύ καιρό μιλάμε για μια συστηματική προσπάθεια εκτουρκισμού των μουσουλμάνων και κυρίως των Πομάκων της Θράκης, αλλά η εντύπωση που μένει στους περισσότερους που δε ζουν στη Θράκη είναι πως η προσπάθεια αυτή γίνεται μόνο μέσα από τα μειονοτικά σχολεία. Ωστόσο, τα μειονοτικά δημοτικά σχολεία είναι ένας μόνο από τους πολλούς τρόπους που η Άγκυρα χρησιμοποιεί προκειμένου να πετύχει τον σκοπό της.
Ο πρώτος και ίσως πιο αποτελεσματικός τρόπος μετάδοσης της τουρκικής προπαγάνδας είναι τα τζαμιά και οι ιερωμένοι των οποίων τα δήθεν θρησκευτικά κηρύγματα γίνονται πάντα στην τουρκική γλώσσα ενώ μέσα σε αυτά ακούγονται πολύ συχνά φράσεις του τύπου ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΡΑΚΗΣ, ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ ΜΑΣ και άλλες παρόμοιες φράσεις.
Δυστυχώς όμως κάτι ανάλογο συμβαίνει και στα λεγόμενα παρασχολεία όπου δήθεν διδάσκεται το κοράνιο σε μαθητές δημοτικού αλλά κυριαρχεί η τουρκική γλώσσα και φράσεις παρόμοιες με αυτές που προαναφέρω. Το τραγικό είναι πως και στη μια και στην άλλη περίπτωση η μετάδοση των πολιτικών μηνυμάτων γίνεται άμεσα καθώς στη περίπτωση των ιερωμένων, το ακροατήριο αποτελείται από μεγάλης ηλικίας κυρίως ανθρώπους από τους οποίους οι περισσότεροι είναι αγράμματοι ενώ στην περίπτωση των παρασχολείων το ακροατήριο αποτελείται από μικρά παιδιά στα οποία όλοι ξέρουμε πόσο εύκολα μπορεί να μεταφέρει κανείς προπαγανδιστικό περιεχόμενο.
Σημασία έχει πως το κυρίαρχο όπλο της Άγκυρας είναι η θρησκεία και όταν έχεις να κάνεις με αγράμματους ανθρώπους, είναι πάρα πολύ εύκολο πατώντας πάνω στο θρησκευτικό τους αίσθημα, να τους πείσεις πως μουσουλμανισμός και ελληνισμός είναι δυο έννοιες που δε ταυτίζονται. Στο πλαίσιο όμως της θρησκευτικής επιρροής υπάγεται και το κτίσιμο όλο και περισσότερων τζαμιών στα χωριά όπου κατοικούν μουσουλμάνοι, τζαμιά τα οποία πάντα κτίζονται με τη συνδρομή του τουρκικού προξενείου.
Στις περισσότερες δε των περιπτώσεων μιλάμε για τεράστια τζαμιά που κτίζονται σε χωριά των 50 και 100 οικογενειών ενώ εξυπηρετούνταν και με τα παλιά και σαφώς μικρότερα τζαμιά. Βέβαια, εδώ σκοπός δεν είναι να εξυπηρετηθούν οι πιστοί αλλά αφενός μεν να δείξει το προξενείο το ενδιαφέρον του γι’ αυτούς τους ανθρώπους και αφετέρου τα παλιά τζαμιά να γίνουν καινούρια και παρόμοια με αυτά της Τουρκίας.
Δεν είναι όμως μόνο η θρησκεία εκείνη που ανοίγει διάπλατα το δρόμο για τον εκτουρκισμό των μουσουλμάνων της Θράκης, καθώς οι άνθρωποι του τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής προσπαθούν να εκμεταλλευτούν όλους τους παράγοντες απ’ όπου μπορούν να πετύχουν μέρος του στόχου τους.
Ένας σημαντικός παράγοντας είναι και ο οικονομικός όπου βέβαια το τουρκικό προξενείο ξοδεύει άφθονο χρήμα και μάλιστα δε διστάζει να στηρίξει οικονομικά ανθρώπους οι οποίοι αντιμετωπίζουν οικονομικής φύσεως προβλήματα τα οποία και δεν μπορούν να λύσουν με τη βοήθεια της χώρας μας. Για παράδειγμα το τουρκικό προξενείο θα σπεύσει να στηρίξει ένα μουσουλμάνο ο οποίος είναι για πολλά χρόνια άνεργος με αποτέλεσμα να τον πάρει με το μέρος του.
Μεγάλη επιρροή όμως ασκεί το τουρκικό προξενείο και μέσα από τους εκάστοτε υποψηφίους για οποιοδήποτε αξίωμα μουσουλμάνους, τους οποίους αφού φέρει στα νερά του, με το αζημίωτο φυσικά, τους αναθέτει να πράξουν κι εκείνοι με τη σειρά τους το ίδιο με τους υπόλοιπους μουσουλμάνους. Εδώ βέβαια την αποκλειστική ευθύνη την φέρουν τα κόμματα, τα οποία ενώ ξέρουν ότι οι μουσουλμάνοι υποψήφιοί τους εκτελούν ουσιαστικά εντολές του τουρκικού προξενείου, εξακολουθούν να τους στηρίζουν ενώ η απλή λογική λέει ότι θα έπρεπε να τους απομακρύνουν από την παράταξη τους.
Ένας άλλος παράγοντας άμεσης επιρροής της Άγκυρας είναι και ο τουρισμός όπου οι οργανωμένες εκδρομές σε διάφορες περιοχές της Τουρκίας είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο. Το περίεργο είναι πως τις εκδρομές αυτές τις διοργανώνουν πάντα άτομα γνωστά για τα φιλοτουρκικά τους αισθήματα και πολλές φορές γνωστά για την άμεση προσήλωσή τους στις εντολές του τουρκικού προξενείου. Το πρόβλημα εδώ είναι πως επειδή η αγορά της γειτονικής χώρας είναι πολύ πιο φθηνή από τη δική μας, όσοι πηγαίνουν θέλουν να ξαναπάνε και όσο συχνότερα πηγαίνουν τόσο πιο κοντά στην απόκτηση τουρκικής συνείδησης βρίσκονται.
Ακόμα όμως και η μουσική αποτελεί έναν πολύ σημαντικό παράγοντα επιρροής καθώς πέρα από τα φθηνά τουρκικά CD που φτάνουν στη Θράκη από την Τουρκία, συχνό φαινόμενο είναι πλέον και η διοργάνωση μουσικών βραδιών για τους νέους μουσουλμάνους με την ορχήστρα φυσικά να τραγουδάει μόνο τούρκικα τραγούδια. Το τελευταίο διάστημα χορηγός αυτών των βραδιών είναι ένας από τους μειονοτικούς βουλευτές της Θράκης με τους λόγους αυτής της χορηγίας να είναι προφανείς.
Το εμπόριο είναι ένας κλάδος που με πολλούς τρόπους φέρνει τους μουσουλμάνους της Θράκης πιο κοντά στην Τουρκία. Καταρχήν στη Θράκη υπάρχουν πλέον πάρα πολλά καταστήματα με τουρκικά εμπορεύματα των οποίων οι τιμές φυσικά είναι πολύ χαμηλότερες από τα αντίστοιχα ελληνικά προϊόντα ενώ το σλόγκαν των αυτόκλητων ηγετών της μειονότητας είναι «Η ΜΗΤΕΡΑ ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥΡΚΙΑ φροντίζει ώστε όλοι εμείς να μην ξοδεύουμε μια ολόκληρη περιουσία για να αποκτήσουμε αυτά που θέλουμε».
Φυσικά κατόρθωμα του εμπορίου αυτού είναι και η προώθηση των χιλιάδων πλέον δορυφορικών κεραιών στα σπίτια των μουσουλμάνων ώστε να έχουν πρόσβαση στα τουρκικά τηλεοπτικά κανάλια και με δεδομένο ότι το σήμα των ελληνικών καναλιών δεν είναι και το καλύτερο δυνατό στις περισσότερες περιοχές όπου κατοικούν μουσουλμάνοι, τα τουρκικά κανάλια έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας των μουσουλμάνων, ακόμα κι εκείνων που δηλώνουν ανοιχτά πως δεν είναι Τούρκοι αλλά Έλληνες πολίτες.
Ένας πάντα αποτελεσματικός τρόπος επιρροής είναι η άσκηση τρομοκρατίας και βίας σε όσους τολμούν είτε να διαφοροποιήσουν τη θέση τους από αυτή του τουρκικού προξενείου είτε απλά να μην υπακούσουν σε κάποια εντολή του. Χαρακτηριστικότατο παράδειγμα είναι οι τηλεφωνικές απειλές που δέχθηκαν τα ιδρυτικά μέλη του πολιτιστικού συλλόγου Πομάκων Ξάνθης καθώς και όσοι ασχολήθηκαν με τις δυο πομάκικες εφημερίδες της Θράκης. Μάλιστα, τέτοια απειλητικά τηλεφωνήματα υπάρχουν καταγεγραμμένα και είναι στη διάθεση οποιασδήποτε υπηρεσίας θελήσει να διερευνήσει την υπόθεση. Το περίεργο πάντως είναι πως ενώ κατατέθηκαν στην εισαγγελία τα CD με τα απειλητικά τηλεφωνήματα, η απάντηση που πήραμε ήταν πως η δικαιοσύνη δεν μπορεί να παρέμβει γιατί δεν υπάρχουν όπως μας είπαν γεγονότα. Ποιος ξέρει, πιθανόν για την ελληνική δικαιοσύνη γεγονός να είναι κάποιο διαμελισμένο ανθρώπινο σώμα.
Μάλιστα στις δύο αυτές περιπτώσεις έφτασαν σε σημείο να αναρτήσουν τα ονόματα των μελών του προαναφερόμενου συλλόγου σε όλα τα τζαμιά και να τους υποδεικνύουν ως τους προδότες του μεγάλου τουρκικού έθνους.
Μεγάλη επιρροή στους μουσουλμάνους της Θράκης ασκούν και οι δεκάδες δήθεν πολιτιστικής φύσεως σύλλογοι που ιδρύονται πάντα από τους ίδιους ανθρώπους και οι οποίοι συντάσσονται απόλυτα με τις απόψεις του τουρκικού προξενείου. Το έργο αυτών των συλλόγων κάθε άλλο παρά πολιτιστικό είναι.
Μια πάντα υπολογίσιμη δύναμη του τουρκικού προξενείου είναι και τα τουρκόφωνα έντυπα που εκδίδονται και κυκλοφορούν στη Θράκη με τα περισσότερα από αυτά μάλιστα να μοιράζονται δωρεάν στα τζαμιά. Τα έντυπα αυτά παρουσιάζουν ως ενέργεια του ελληνικού παρακράτους, κάθε προσπάθεια που γίνεται ενάντια στον εκτουρκισμό των μουσουλμάνων της Θράκης, είτε αυτή γίνεται από μουσουλμάνους είτε από χριστιανούς.
Η τουρκική τράπεζα που εδώ και λίγους μήνες λειτουργεί στην πόλη της Κομοτηνής αναμένεται να αποτελέσει έναν πολύ ισχυρό σύμμαχο στο έργο του τουρκικού προξενείου καθώς ήδη υπάρχουν φήμες για άτοκα δάνεια σε μουσουλμάνους πολίτες και μάλιστα τη στιγμή που ένα δάνειο από μια ελληνική τράπεζα είναι ασύμφορο.
Αυτοί είναι μερικοί μόνο από τους οργανωμένους τρόπους εκτουρκισμού των μουσουλμάνων της Θράκης, σε καθημερινή βάση όμως μπορεί να συναντήσει κανείς δεκάδες ακόμα παρόμοιους τρόπους οι οποίοι έχουν πάντα τον ίδιο στόχο. Δυστυχώς όμως ο καλύτερος σύμμαχος του τουρκικού προξενείου εξακολουθούν να είναι οι Έλληνες πολιτικοί οι οποίοι προκειμένου να μη χάσουν την αγαπημένη τους καρέκλα ανέχονται κάθε είδους ενέργεια της Άγκυρας.
Δυστυχώς εδώ και πολλά χρόνια είναι μόνιμο φαινόμενο στη Θράκη και κυρίως σε μέρες θρησκευτικών εορτών, να γίνονται επισκέψεις του Τούρκου προξένου στα πομακοχώρια όπου πραγματικά γίνονται σημεία και τέρατα αφού πάντα υπάρχουν ομιλίες του εκάστοτε Τούρκου προξένου με προπαγανδιστικό περιεχόμενο. Μάλιστα σε όλες αυτές τις εθνικιστικές ομιλίες παρόντες είναι και οι τοπικοί άρχοντες της περιοχής, νομάρχης, δήμαρχοι κλπ, οι οποίοι σαν να μη συμβαίνει τίποτα το επιλήψιμο, χειροκροτούν τον Τούρκο πρόξενο γι’ αυτά που λέει.
Ωστόσο οι εποχές που οι ψήφοι των μειονοτικών εξασφάλιζαν την καρέκλα στους πολιτικούς της Θράκης φαίνεται να ανήκουν στο παρελθόν αφού αν κρίνουμε από την πρόσφατη απόπειρα των ανθρώπων του τουρκικού προξενείου να καθοδηγήσουν την ψήφο των μουσουλμάνων της Θράκης, η οποία απέτυχε παταγωδώς, η ψήφος των μουσουλμάνων έχει πάψει να είναι η εγγύηση για τους λάτρες της καρέκλας.
Στις περασμένες ευρωεκλογές, η συμβουλευτική επιτροπή, πρόεδρος της οποίας είναι ο ψευτομουφτής Ξάνθης Αχμέτ Μετέ, εξέδωσε ανακοίνωση η οποία μοιράστηκε σε όλα τα πομακοχώρια Ξάνθης και Κομοτηνής και με την οποία παρότρυναν όλους τους μουσουλμάνους να ψηφίσουν λευκό ως ένδειξη διαμαρτυρίας για την τοποθέτηση των μουσουλμάνων υποψηφίων ευρωβουλευτών σε μη εκλόγιμες θέσεις.
Η προσδοκία λοιπόν του κυρίου Μετέ ήταν πως το ποσοστό του λευκού σε Ξάνθη και Κομοτηνή θα έφτασε στα επίπεδα του 80% με 90% αλλά αυτό παρέμεινε μια απλή προσδοκία. Το ποσοστό του λευκού στις προαναφερόμενες περιοχές δεν ξεπέρασε ούτε το 18% αν αυτό το ποσοστό προήλθε κυρίως από τις κάλπες των λεγόμενων σκληροπυρηνικών οικισμών των δύο νομών.
Ακόμα κι αυτό το 18% όμως ήταν μια πολύ βαριά ήττα για τον κύριο Μετέ ο οποίος είδε την πειθώ του προς τους μουσουλμάνους να πάει περίπατο. Το μήνυμα πλέον έχει σταλεί, οι μουσουλμάνοι της Θράκης αρχίζουν να ξυπνάνε και δε δέχονται να είναι τα πιόνια στα χέρια ορισμένων αυτόκλητων ηγετών της μειονότητας. Θέλουν να αποφασίζουν οι ίδιοι για τον εαυτό τους. Το μήνυμα αυτό όμως, εκτός από το τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής, θα πρέπει να το λάβουν και να το ερμηνεύσουν σωστά και οι πολιτικοί της περιοχής οι οποίοι θα πρέπει να πάψουν να ποντάρουν την εκλογή τους στις καλές τους σχέσεις με το τουρκικό προξενείο.
Το αστείο και ταυτόχρονα τραγικό όμως της υπόθεσης αυτής με τη παρότρυνση για λευκή ψήφο είναι πως υπήρχε και παράταξη με την ονομασία ΛΕΥΚΟ, έτσι στην Κομοτηνή οι εκεί μουσουλμάνοι αντί να ρίξουν στην κάλπη το πραγματικό λευκό, ψήφισαν την παράταξη ΛΕΥΚΟ με αποτέλεσμα η παράταξη αυτή να είναι τρίτο κόμμα στο νομό Ροδόπης.
Το αστείο της υπόθεσης είναι ότι η παράταξη αυτή εντελώς ανέλπιστα βρέθηκε να είναι τρίτο κόμμα στο νομό Ροδόπης και το τραγικό ότι οι άνθρωποι αυτοί εξαιτίας της αγραμματοσύνης τους έκαναν αυτό το λάθος και είναι τρομερά επικίνδυνο όταν έχεις ένα προξενείο το οποίο ακριβώς σ’ αυτή την αγραμματοσύνη ποντάρει και παίζει τα πολιτικά του παιχνίδια. Μια αγραμματοσύνη για την οποία δυστυχώς την κύρια ευθύνη την έχει το ελληνικό κράτος το οποίο δε φροντίζει για τη δημιουργία ελληνόφωνων σχολείων και για τους μουσουλμάνους, τη στιγμή μάλιστα που αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των μουσουλμάνων που επιλέγουν για τα παιδιά τους τα ελληνόφωνα σχολεία της πόλης με ό,τι ταλαιπωρία αυτό συνεπάγεται για εκείνους.
Σε όλη αυτή την επίθεση λοιπόν που δέχονται οι μουσουλμάνοι της Θράκης από τη γειτονική Τουρκία έχουν μόνο τη βοήθεια κάποιων επιχειρηματιών η οποία όμως περισσότερο τους βλάπτει παρά τους ωφελεί κι αυτό γιατί οι επιχειρηματίες αυτοί θεωρούν πως ξοδεύοντας άσκοπα τα χρήματα τους μπορούν να καταπολεμήσουν αυτά που δεν καταπολεμά το ίδιο το κράτος.
Το λάθος τους είναι ότι βρίσκουν ανθρώπους διαθεσίμους να κάνουν τα πάντα για το χρήμα και αφού τους δώσουν ένα χαρτζιλίκι τους βάζουν να γυρνάνε από κανάλι σε κανάλι και να φωνάζουν ότι είναι Πομάκοι. Τη στιγμή δηλαδή που μεγάλη μερίδα μουσουλμάνων από μόνη της έχει αποφασίσει να βγει μπροστά και να ξεκαθαρίσει σε όλους πως στη Θράκη ζουν και Πομάκοι, οι κύριοι αυτοί έρχονται και με τα χρήματά τους ουσιαστικά παροτρύνουν τους Πομάκους να δηλώνουν την αληθινή τους καταγωγή μόνο όταν πληρώνονται.
Μα οι Πομάκοι υπάρχουν και δε χρειάζεται να τους δημιουργήσει κανείς με τα χρήματά τους, με τα χρήματα αυτά θα μπορούσε να γίνει πολύ σπουδαία δουλειά ως προς τη μελέτη και καταγραφή της πομάκικης γλώσσας.
Σεμπαϊδήν Καραχότζα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου