Σάββατο, 2 Ιανουαρίου 2010

Παιχνίδια Τρεμόπουλου με τη Σαρία…


Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΧΑΟΤΙΚΗ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΕΠΙΘΥΜΗΤΗ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ…


Δημιουργεί ζήτημα για την Ελλάδα, όταν η εφαρμογή την απαιτούν οι Μουσουλμάνοι-Ύποπτη η παρέμβαση των «Οικολόγων» στην Ευρωβουλή

Αναμένεται αντίδραση της κυβέρνησης


Σε δύσκολη θέση φαίνεται να προσπαθεί να φέρει την χώρα μας ο μοναδικός ευρωβουλευτής των Οικολόγων – Πράσινων, Μιχάλης Τρεμόπουλος, με σχετική ερώτηση που κατέθεσε στο σώμα. Σύμφωνα με τον ίδιο, το βάρος πέφτει περισσότερο στην καταπάτηση των δικαιωμάτων των γυναικών της Μειονότητας από την υποχρεωτική, όπως υποστηρίζει, εφαρμογή του εθιμικού ισλαμικού νόμου της Σαρία από τους Μουφτήδες στην Θράκη.

Μάλιστα ο ίδιος καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ν’ απαντήσει αναφορικά με το «κατά πόσο είναι συμβατή με την ευρωπαϊκή νομοθεσία η υποχρεωτική επιβολή της Σαρία σε περιφέρεια χώρας – μέλους, καθώς και αν θεωρεί ότι εξακολουθεί να δεσμεύει την Ελλάδα η σχετική διάταξη της Συνθήκης της Λωζάνης», ενώ στο σκεπτικό της ερώτησης αναφέρεται ότι «ο σεβασμός προς τα μειονοτικά δικαιώματα δεν είναι λογικό να οδηγεί σε μειωμένα δικαιώματα των γυναικών», ενώ συμπληρώνεται επίσης ότι «θα πρέπει να εξαντληθούν όλα τα περιθώρια, ώστε οι διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας και η ισοτιμία των μειονοτικών συμπολιτών μας να συμβαδίσουν και με την ισοτιμία ανδρών και γυναικών της μειονότητας».

Με το θέμα μάλιστα είχε ασχοληθεί και η Ολομέλεια των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων της χώρας, στην συνεδρίασή της που πραγματοποιήθηκε μέσα στο 2009 στην Ξάνθη, όπου αναγνωρίστηκε ότι πρόκειται για ένα ιδιαίτερα λεπτό νομικό ζήτημα, ο χειρισμός του οποίου δεν θα πρέπει να είναι επιπόλαιος. Τέθηκαν μάλιστα αι ερωτηματικά αναφορικά με το κατά πόσο η σχετική διάταξη της Συνθήκης της Λωζάνης δεσμεύει την Ελλάδα στο συγκεκριμένο ζήτημα.


ΥΠ.ΕΞ.: «ΔΩΡΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΣΤΗ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ Η ΣΑΡΙΑ»


Το θέμα πάντως της εφαρμογής του θρησκευτικού νόμου της Σαρία από τους Μουφτήδες στην Θράκη δεν είναι καθόλου καινούριο. Έχει μάλιστα απασχολήσει επανειλημμένα τόσο τρίτες χώρες, όπως οι Η.Π.Α., όσο και το ελληνικό υπουργείων των Εξωτερικών, δεδομένου ότι υπήρξε αλλά και είναι και σήμερα ένα θέμα στο οποίο συγκεντρώνεται συχνά αρνητική κριτική για τους χειρισμούς της Ελληνικής Πολιτείας. Άλλωστε αποτελεί κοινό τόπο ότι η κατάσταση που δημιουργείται από την εφαρμογή της είναι μάλλον χαοτική, ιδιαίτερα στο θέμα των διαζυγίων αλλά και των γάμων ανηλίκων, όπου το εθιμικό αυτό δίκαιο μερικές φορές έρχεται σε αντίθεση ακόμη και με την Ελληνική Νομοθεσία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο γάμος ανηλίκων, τον οποίο όχι μόνο η Ελληνική αλλά και κάθε Ευρωπαϊκή Νομοθεσία απαγορεύει, όμως ο Ισλαμικός Ιερός Νόμος τον επιτρέπει.

Σχολιάζοντας το θέμα που δημιουργείται από την εφαρμογή της Σαρία, κύκλοι του Ελληνικού ΥΠ.ΕΞ. δήλωσαν στην «Θ» ότι «είναι αλήθεια ότι αποτελεί μοναδικό φαινόμενο στην Ευρώπη αλλά και γενικότερα στον Δυτικό κόσμο να επιτρέπεται η εφαρμογή θρησκευτικού εθιμικού δικαίου, με όλες τις περιπλοκές που αυτή φέρει στην εφαρμογή του Δικαίου. Όμως αυτό το καθεστώς δεν ισχύει ούτε τυχαία ούτε αναίτια. Αποτελεί ένα δώρο της Ελληνικής Πολιτείας προς τους Έλληνες Μουσουλμάνους, το οποίο μάλιστα δεν προβλέπεται από καμία συνθήκη, παρά τα αντιθέτως θρυλούμενα. Ο λόγος μάλιστα που έχει γίνει αυτή η παραχώρηση από την πλευρά της Ελληνικής Πολιτείας είναι το ότι η Μειονότητα, στην μεγάλη της πλειονότητα, επιθυμεί να ισχύει η Σαρία και να επιλύει τις διαφορές της μέσω αυτής.».


«Η ΑΝΕΥ ΟΡΩΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΔΕΙΧΝΕΙ ΑΓΝΟΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΩΝ»


Όσον αφορά την ίδια την καταγγελία Τρεμόπουλου, οι ίδιοι κύκλοι επισημαίνουν ότι «δεν είναι η πρώτη φορά που ζητείται η άμεση κατάργηση της εφαρμογής της Σαρία. Όμως το θέμα δεν είναι καθόλου απλό και ένα τέτοιο αίτημα δείχνει σαφώς την άγνοια των ιδιαιτεροτήτων της περιοχής. Άλλωστε, με δεδομένη την επιθυμία των Ελλήνων Μουσουλμάνων, η κατάργηση της Σαρία θα μπορούσε εύκολα να εκληφθεί από «καλοθελητές» και αυτόκλητους υπερασπιστές τους ως κίνηση καταπίεσής τους από την πλευρά της Ελληνικής Πολιτείας. Από την άλλη οι Μουφτήδες, που είναι οι θρησκευτικοί ηγέτες της Μειονότητας, σε κάθε τέτοια προοπτική, θέτουν σαφώς θέμα παραβίασης θρησκευτικών ελευθεριών. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό λοιπόν είναι πάρα πολύ εύκολο να κατηγορηθεί η χώρα μας, είτε με την μορφή ερωτημάτων, όπως του κ. Τρεμόπουλου, είτε με την μορφή της καταγγελίας της για καταπίεση των θρησκευτικών ελευθεριών της Μειονότητας, ό,τι και αν αυτή αποφασίσει να πράξει. Ανατρέποντας τα παραπάνω, η Ελληνική Πολιτεία έχει ήδη δώσει στα μέλη της Μειονότητας την ευχέρεια να επιλέξουν μεταξύ των Ελληνικών Δικαστηρίων και του Μουφτή, αναφορικά με την επίλυση των διαφορών τους, οπότε είναι αναληθής ο ισχυρισμός ότι είναι υποχρεωτική η εφαρμογή της Σαρία στην Θράκη από τον κ. Τρεμόπουλο, κάτι που επίσης δείχνει μία άγνοια των ιδιαιτεροτήτων που υπάρχουν. Το ίδιο επίσης δείχνει και το γεγονός ότι μία τέτοια πρόταση άμεσης κατάργησης της Σαρία θα οδηγούσε απευθείας στην άμεση εκλογή των Μουφτήδων, με ό,τι αυτό φυσικά συνεπάγεται…».


Η ΣΥΜΒΙΒΑΣΤΙΚΗ ΛΥΣΗ


Όπως γίνεται αντιληπτό από τα παραπάνω, η μέχρι σήμερα η τακτική της χώρας μας είναι να συμπλέει με τις επιθυμίες των ίδιων της των πολιτών, δηλαδή των Ελλήνων Μουσουλμάνων της Θράκης, αναγνωρίζοντάς τους το δικαίωμα της εφαρμογής της Σαρία. Από την άλλη αναγνωρίζει επίσης τον αναχρονισμό που φέρνει η ίδια η εφαρμογή της. Όμως ποια μπορεί να είναι η λύση στο πρόβλημα αυτό;

Οι ίδιες πηγές προκρίνουν πάντως ως πιο επιθυμητή μία μέση λύση για το θέμα, η οποία θα λαμβάνει από τη μία υπόψη της τις ιδιαιτερότητες από τη μία που θέτουν οι επιθυμίες των μουσουλμάνων συμπολιτών μας, τηρώντας παράλληλα και τις αρχές ενός σύγχρονου δικαιϊκού συστήματος.


ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΥΛΗΓΑΡΔΑΚΗΣ

syligardakisg@yahoo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου